Bröd, backar och bollar = fredagsmys

Förrförra fredagen var vi på festival, förra fredagen sprang vi Karnevalsloppet men den här fredagen har varit lugn och skön. Relativt lugn i alla fall. Efter en del jobb på morgonen gick vi ut och sprang både två innan lunch, men på varsitt håll. Kim som uppenbarligen är något sorts underbarn gick ut och sprang en mil idag igen, den här gången under timmen! Helt otroligt vilka framsteg han gör! Milen under timmen är ju fortfarande mitt mål också, men det får jag nog ta mig an nästa vecka eller så.

För mig fick det bli backintervaller idag. Joggade bort till elljusspåret i skogen här bakom och sprang ett snabbt varv i det kuperade 1,5 km-spåret där det finns riktigt många tuffa backar. Det var jobbigt, men inte ens i närheten av vad tungt det var de första gångerna vi sprang där i april. Efter varvet gick jag till en låååååång backe och sprang upp och nedför två gånger, så snabbt jag kunde. Fy sjutton vad det suger i benen när man är ovan! Ändå har jag blivit mycket bättre än förut på att springa uppför. Men jag flåsar ändå som en häst… Jag avslutade med två snabba vändor nedför halva backen och sen upp igen för att krama ur de sista krafterna. Sen joggade jag hem igen och värmde på kasslergratängen från middagen igår. Snabbt och effektivt träningspass! Sånt gillas.

Utöver det har vi varit till MIO en sväng och kollat på säng åt Kim och köpt några lampor. När vi kom hem gjorde jag iordning ett nöt- och fröbröd och började fila på en tomatsoppa. Brödet blev alldeles fantastiskt gott (och knaprigt, saftigt, nötigt, beroendeframkallande), så jag ska dela med mig av receptet någon dag. Nu ska vi slappa i soffan och titta på fotbollen. Heja Holland! Precis som de tre senaste åren har vi tippat alla matcherna… vilka som vinner och vilken målskillnad det blir. Efter två matcher är det oavgjort mellan oss, och Kim är riktigt revanschsugen efter två raka segrar till mig föregående år. I år är det en trerätters middag som står på spel! I kvällens match har jag tippat på Spanien, men håller såklart tummarna för att Holland ska vinna ändå… lite holländsk är man ju efter att ha bott fem år i landet.

20140612_215246IMG_1225

Imorgon blir det vilodag från träningen, men vi ska istället in till Borlänge och titta på saker till huset och inför resan. Vandringskängor blir prio nummer ett. Ska bli skoj!

 

Lämna en kommentar